Az általunk bemutatott, kulturális eseményekre hívó plakátok közül az 1938-as Szent István-ünnepségeket hirdető alkotás a legkiemelkedőbb. Deéd (Dex) Ferenc műve a kalocsai királyfejet és az akkor restaurált várkápolna kapubélletének részletét alkalmazza igen korszerű módon (3. fül).
A Dunakanyar Művészeti Nyári Egyetemet propagáló grafikán a várkápolna másik részlete, a rózsaablak látható (11. fül).
Az Esztergom centenáriumát köszöntő plakát is zseniálisan egyszerű: a kevés szöveg mellett a királyi város középkori pecsétje a hangsúlyos elem (13. fül).
A 8. és a 16. fül plakátja csak azért került ide, mert a két film (Kertes házak utcája, 1962, rendezte Fejér Tamás; Tótágas, 1978, rendezte Palásthy György) külső jeleneteit Esztergom különböző helyein forgatták. A két grafika által sugallt hangulat megbízhatóan vetíti előre a filmek hangulatát.
A 15. fülön látható, az ászári Jászai Mari Emlékmúzeum megnyitásakor készült plakát is "központi", hiszen az emlékhelyet fenntartó Petőfi Irodalmi Múzeum kiadása.
A Balassa Bálint Szép magyar komédiájának előadására invitáló plakát, valamint az 1988-as Vitéz János-emlékévet beharangozó grafika (12. és 19. fül) az önként kínálkozó elemekből építkezik (Esztergom várának török kori látképe, Vitéz János címere).
A sportplakátok közül az 1912-es Szombathely-Tatabánya mérkőzést beharangozó nyomat a legérdekesebb. Mivel a meccset Szombathelyen játszották, így nem megyei alkotás. Feltételezhető, hogy "egyenplakát", vagyis az állandó grafikai elemek (keret és kép) közé nyomtatták az aktuális szöveget (20. fül). Hasonló megoldású a 22. fülön látható dorogi meccsplakát is.
A Tatán, 1947-ben rendezett "Munkás" Európa Bajnokság és magyar kajakbajnokság professzionális kivitelezésű plakátja kiválóan jelzi a korabeli esemény rangját.