Tolna vármegye adminisztrációjának újjászervezése 1698-1703 között
Dr. Várady Zoltán , a MNL Tolna Megyei Levéltárának igazgatója „Tolna vármegye adminisztrációjának újjászervezése 1698-1703 között”címmel tartott előadást a Nemzeti Közszolgálati Egyetem és a Magyar Nemzeti Levéltár „A (vár)megye mint politikai tér és politikai képzet. Újabb kutatások a magyar helyi önkormányzat múltjából” tárgyú konferenciáján Budapesten, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Ludovika főépületében
2021. november 25-én.
1687 és 1697 között a kamarai adminisztráció helyi hivatalai, a harmincadhivatalok és kamarai tiszttartóságok (Simontornya, Földvár, Tolna, Újpalánka), a postahivatalok (Földvár, Paks, Tolna, Újpalánka, Szekszárd, Bátaszék) szakemberei és a császári helyőrségek (Simontornya, Paks) tisztjei közül verbuválódtak a vármegyei önkormányzat tisztségviselői.
1699. szeptember 1-jei dátummal Lipót császár és király a kancellária által kiadatta a vármegye új címerét és pecsétjét engedélyező oklevelet. Ekkoriban véglegesült a hivatalnoki kar.
Új hozzászólás